@misc{Urbaniak_Maciej_Działania_2011, author={Urbaniak, Maciej}, year={2011}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 151, s. 684-696}, language={pol}, abstract={W artykule przedstawiono formy działań podejmowanych przez przedsiębiorstwa doskonalące systemy zarządzania jakością w zakresie budowy relacji z klientami na rynku B2B. Wyniki przeprowadzonych badań wskazują, że firmy działające w Polsce, chcąc kształtować partnerskie relacje z klientami, koncentrują się głównie na prowadzeniu z nimi skutecznej komunikacji, reagują na reklamacje, analizują potrzeby i oczekiwania nabywców oraz dostarczają im szczegółowe informacje na produktów. Istotną rolę w rozwoju partnerstwa odgrywa elastyczne reagowanie na potrzeby klientów oraz prowadzenie wspólnych prac badawczo-rozwojowych nad innowacjami produktowymi. Znaczącą rolę w kształtowaniu wizerunku firm wobec nabywców instytucjonalnych może odgrywać również wpływ systemu jakości zgodnego z wymaganiami normy ISO 9001}, title={Działania podejmowane przez przedsiębiorstwa doskonalące systemy zarządzania jakością w zakresie budowania relacji z klientami na rynku B2B}, type={artykuł}, keywords={zarządzanie jakością, marketing na rynku B2B, marketing partnerski}, }