@misc{Skowron_Paweł_Wybór_2011, author={Skowron, Paweł}, year={2011}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 151, s. 532-549}, language={pol}, abstract={W artykule zaprezentowano metodę decyzyjną służącą podejmowaniu współpracy z klientem, a ściślej dotyczącą wyboru klienta lub grupy klientów z punktu widzenia określonych kryteriów.Wybór klienta powinien zatem być dokonywany świadomie przez osoby zajmujące się utrzymywaniem relacji z klientami na podstawie obiektywnych kryteriów. Taka ocena przyczynia się więc do lepszego poznania wymagań klienta i dostosowania się do nich, weryfikacji historii współpracy i benchmarkingu z podobnym nabywcą, a przez to minimalizowania ryzyka współpracy z klientem. Przedstawiony w opracowaniu sposób wyboru najbardziej cennego klienta, na bazie metody AHP (Analytic Hierarchy Process), stanowi propozycję wielokryterialnej oceny podjęcia współpracy z najbardziej pożądanym klientem.}, title={Wybór klientów metodą AHP (Analytic Hierarchy Process) na przykładzie przedsiębiorstwa z branży spożywczej}, type={artykuł}, keywords={klient, relacje z klientem, AHP (Analytic Hierarchy Process)}, }