@misc{Kachniarz_Marian_Orientacja_2011, author={Kachniarz, Marian}, year={2011}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 151, s. 311-322}, language={pol}, abstract={W ślad za procesami zmiany paradygmatu administracji publicznej następuje konwersja relacji pomiędzy lokalną administracją a społeczeństwem. Wyrazem tych zmian jest tworzenie nowego typu kultury organizacyjnej administracji. Zdiagnozowanie procesów orientacji na klienta w samorządach było celem prezentowanych tu badań. Jako przedmiot tak określonych badań wybrano 26 dolnośląskich powiatów ziemskich. Wyniki pozwalają na pozycjonowanie jednostek i ich porównywanie z najlepszymi, co przyczynia się do lepszej i pełniejszej oceny ich funkcjonowania. Duże zróżnicowanie wyników świadczy o tym, że proces modernizacji funkcjonowania samorządu i jego orientacja na klienta ma charakter bardzo niejednorodny.}, title={Orientacja na klienta w powiatach dolnośląskich}, type={artykuł}, keywords={samorząd terytorialny, powiaty, orientacja na klienta, administracja publiczna}, }