@misc{Chudykowska_Marta_Perspektywa_2011, author={Chudykowska, Marta}, year={2011}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 151, s. 86-102}, language={pol}, abstract={Zintegrowane systemy pomiarów osiągnięć zyskały dużą popularność wraz z rozpowszechnieniem Zrównoważonej Karty Wyników, zaproponowanej przez R.S. Kaplana i D.P. Nortona w 1992 r. Poszerzenie horyzontu przez Kaplana i Nortona poza aspekt finansowy zwróciło m.in. uwagę na potrzebę śledzenia i analizowania – za pomocą kwantyfikowalnych wskaźników – percepcji oraz priorytetów klienta w zakresie produktu i funkcjonowania przedsiębiorstwa. W artykule dokonany został przegląd ewolucji perspektywy klienta w wybranych systemach pomiarów osiągnięć, a także ukazano, w jaki sposób – proaktywny lub reaktywny – systemy te oraz poszczególne mierniki, zogniskowane na klienta, mogą wpływać na podnoszenie jego satysfakcji.}, title={Perspektywa klienta w wybranych koncepcjach pomiaru osiągnięć przedsiębiorstwa}, type={artykuł}, keywords={Zrównoważona Karta Wyników, pomiar osiągnięć, satysfakcja klienta, Six Sigma}, }