@misc{Borys_Tadeusz_Klient_2011, author={Borys, Tadeusz}, year={2011}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 151, s. 43-56}, language={pol}, abstract={W artykule na tle ogólnych rozważań dotyczących procesu doskonalenia organizacji przedstawiono istotę transformacji w podejściu do klienta. Przyjęto, że w lepszym rozpoznaniu roli klienta w procesie ciągłego doskonaleni należy skoncentrować się na próbach odpowiedzi m.in. na następując pytania: kim jest klient, z jakiego segmentu rynku pochodzi, co myśli i czuje klient oraz jakie są jego potrzeby, jak potrzeby klienta są zaspokajane, czy i jak budowane są trwałe więzi z klientami w celu ich pozyskiwania i utrzymania lojalności, jakie są tendencje w rozszerzaniu kategorii "klient", jak wpływa na relacje z klienta marketing manipulacyjny, na czym polega lojalność i wiarygodność organizacji wobec klienta. Sposoby odpowiedzi na te ważne pytania mogą wyznaczać początek i rozwój organizacji lub jej degradację i koniec działalności.}, title={Klient jako "początek" i "koniec" prowadzonej działalności}, type={artykuł}, keywords={klient, zarządzanie, safysfakcja, lojalność, relacje}, }