@misc{Niezgoda_Agnieszka_Atrakcyjność_2011, author={Niezgoda, Agnieszka}, year={2011}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 157, s. 845-856}, language={pol}, abstract={Pozytywne nastawienie mieszkańców ma znaczenie przy kształtowaniu produktu turystycznego i jego jakości. Ich postawy i oczekiwania co do rozwoju turystyki powinny być przedmiotem badań zewnętrznych, ale przede wszystkim prowadzonych wewnątrz jednostki terytorialnej. W artykule przedstawione zostały wyniki badań empirycznych przeprowadzonych wśród reprezentatywnej próby 400 mieszkańców Poznania. Celem badania było poznanie opinii mieszkańców dotyczącej: – atrakcyjności turystycznej Poznania, również w porównaniu z innymi miastami w Polsce, – oceny przygotowania miasta do przyjmowania turystów pod względem infrastruktury turystycznej. Wyniki badań pozwalają stwierdzić, że mieszkańcy oceniają Poznań jako miasto atrakcyjne dla turystów, jednak zauważają braki w przygotowaniu infrastruktury turystycznej. Szczególnie nisko oceniana jest infrastruktura komunikacyjna miasta.Pozytywne nastawienie mieszkańców ma znaczenie przy kształtowaniu produktu turystycznego i jego jakości. Ich postawy i oczekiwania co do rozwoju turystyki powinny być przedmiotem badań zewnętrznych, ale przede wszystkim prowadzonych wewnątrz jednostki terytorialnej. W artykule przedstawione zostały wyniki badań empirycznych przeprowadzonych wśród reprezentatywnej próby 400 mieszkańców Poznania. Celem badania było poznanie opinii mieszkańców dotyczącej: – atrakcyjności turystycznej Poznania, również w porównaniu z innymi miastami w Polsce, – oceny przygotowania miasta do przyjmowania turystów pod względem infrastruktury turystycznej. Wyniki badań pozwalają stwierdzić, że mieszkańcy oceniają Poznań jako miasto atrakcyjne dla turystów, jednak zauważają braki w przygotowaniu infrastruktury turystycznej. Szczególnie nisko oceniana jest infrastruktura komunikacyjna miasta.Pozytywne nastawienie mieszkańców ma znaczenie przy kształtowaniu produktu turystycznego i jego jakości. Ich postawy i oczekiwania co do rozwoju turystyki powinny być przedmiotem badań zewnętrznych, ale przede wszystkim prowadzonych wewnątrz jednostki terytorialnej. W artykule przedstawione zostały wyniki badań empirycznych przeprowadzonych wśród reprezentatywnej próby 400 mieszkańców Poznania. Celem badania było poznanie opinii mieszkańców dotyczącej: – atrakcyjności turystycznej Poznania, również w porównaniu z innymi miastami w Polsce, – oceny przygotowania miasta do przyjmowania turystów pod względem infrastruktury turystycznej. Wyniki badań pozwalają stwierdzić, że mieszkańcy oceniają Poznań jako miasto atrakcyjne dla turystów, jednak zauważają braki w przygotowaniu infrastruktury turystycznej. Szczególnie nisko oceniana jest infrastruktura komunikacyjna miasta.}, title={Atrakcyjność miasta jako obszaru recepcji turystycznej w opinii mieszkańców – przykład Poznania}, type={artykuł}, keywords={produkt turystyczny, miasto, atrakcyjność turystyczna}, }