@misc{Spychalski_Michał_Społeczna_2008, author={Spychalski, Michał}, year={2008}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2008; Nr 5, s. 95-100}, language={pol}, abstract={Od początku lat 90-tych XX wieku koncepcja społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (SOP) (Corporate Social Responsibility CSR) stała się jednym z głównych trendów na gruncie nauk o zarządzaniu. Spowodowane to było coraz większym uznaniem różnych argumentów teoretycznych, jak i praktycznych przemawiających za stosowaniem zasad SOP, jako pożądanych nie tylko z moralnego, ale i etycznego punktu widzenia, co wydaje się jeszcze ważniejsze, w obliczu ewentualnego, pozytywnego wpływu implementacji tych zasad na poziomie operacyjnym funkcjonowania przedsiębiorstwa jako całości i poszczególnych jego działów. Wysuwane są tezy o pozytywnym związku między społecznym zaangażowaniem przedsiębiorstwa a jego wynikami finansowymi oraz wartością rynkową. Jednak podczas gdy wpływ polityki mikroekonomicznej i wdrażania SOP stał się tematem licznych rozpraw naukowych, problem powiązań pomiędzy odpowiedzialnością społeczną przedsiębiorstwa a konkurencyjnością międzynarodową gospodarki wymaga dalszych badań. Odpowiedź na pytanie, czy i pod jakimi warunkami dążenie do implementacji zasad SOP przez przedsiębiorstwa może stanowić czynnik wspierający zdolność gospodarki do generowania nie tylko zrównoważonego, ale i trwałego wzrostu wydaje się bowiem zasadnicza dla sformułowania zaleceń dotyczących kształtu i charakteru polityki państwa w zakresie wspierania konkurencyjności gospodarki.}, type={artykuł}, title={Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w świetle międzynarodowej konkurencyjności gospodarki}, }