@misc{Kruczek_Zygmunt_Metody_2011, author={Kruczek, Zygmunt}, year={2011}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 157, s. 768-778}, language={pol}, abstract={Atrakcje turystyczne są ważnym elementem rynku turystycznego, jednakże badania nad nimi w skali zarówno świata, jak i Polski podejmowane są sporadycznie. Istnieje potrzeba podjęcia badań w skali kraju nad potencjałem atrakcji oraz wypracowanie metod oceny ich wartości. Jest to zadanie adresowane do Polskiej Organizacji Turystycznej oraz organizacji regionalnych, a także stowarzyszeń gestorów atrakcji. W artykule zdefiniowano atrakcje, zaproponowano ich podział oraz dokonano przeglądu stosowanych dotychczas metod badań i oceny. Metody te pogrupowano w badania o charakterze behawioralnym, dotyczące osób odwiedzających atrakcje, ich wrażeń i satysfakcji, oraz badania marketingowe, istotne dla tworzenia lub doskonalenia produktów turystycznych. Zaproponowano badania w skali kraju i regionu z wykorzystaniem przystosowanego do warunków polskich australijskiego kwestionariusza oceny atrakcji.}, title={Metody oceny atrakcji turystycznych i możliwości ich wykorzystania w tworzeniu regionalnych produktów turystycznych}, type={artykuł}, keywords={atrakcje turystyczne, ocena, metody, produkt turystyczny}, }