@misc{Glińska_Ewa_Czynniki_2011, author={Glińska, Ewa and Krot, Katarzyna}, year={2011}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 157, s. 609-623}, language={pol}, abstract={W ostatnich latach mówi się o coraz silniejszej konkurencji rozwijającej się między obszarami o funkcji turystycznej. Są one zatem zmuszone do poszukiwania sposobów osiągania przewagi konkurencyjnej. Jedną z takich metod jest wizerunek określonej destynacji turystycznej kształtowany za pomocą narzędzi marketingowych. Wizerunek określonego obszaru jest z kolei w dużej mierze warunkowany poziomem satysfakcji turystów z wypoczynku w danej miejscowości. W powyższym kontekście celem niniejszego artykułu jest usystematyzowanie literatury dotyczącej czynników kształtujących satysfakcję turystów związaną z pobytem na danym obszarze, a także empiryczna weryfikacja dotychczasowych teoretycznych ustaleń w tym zakresie (na przykładzie badań ankietowych turystów wypoczywających w województwie podlaskim).}, title={Czynniki kształtujące satysfakcję turystów z pobytu w województwie podlaskim}, type={artykuł}, keywords={powiat, atrakcyjność turystyczna, metody oceny atrakcyjności}, }