@misc{Dębski_Maciej_Współpraca_2011, author={Dębski, Maciej}, year={2011}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 157, s. 412-422}, language={pol}, abstract={Celem poniższego artykułu jest prezentacja wybranych aspektów kreowania marki regionu, a zwłaszcza możliwości partycypacji przedsiębiorców w tym procesie. W części teoretycznej pracy omówiono model tworzenia marki turystycznej mikroregionu. Stanowił on bazę części badawczej, dotyczącej marki Beskidzka 5. Jako punkt wyjścia do badania przyjęto założenie, mówiące, że w przypadku małych i średnich destynacji turystycznych stworzenie silnej marki jest możliwe jedynie przy zaangażowaniu przedsiębiorstw działających w regionie. Na podstawie tego założenia sformułowano hipotezę badawczą, wskazującą na niski udział przedsiębiorców w kreowaniu marki Beskidzka 5, co zostało potwierdzone w badaniu. Różnorodne są jednak przyczyny tej sytuacji, aczkolwiek jako główna jawi się niska świadomość korzyści związanych z tworzoną marką.}, title={Współpraca w kreowaniu marki destynacji turystycznej na przykładzie Beskidzkiej 5}, type={artykuł}, keywords={marka, destynacja, współpraca przedsiębiorstw}, }