@misc{Banasik_Włodzimierz_Konsorcja_2011, author={Banasik, Włodzimierz and Borne-Januła, Hanna}, year={2011}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 157, s. 365-374}, language={pol}, abstract={Konsorcjum produktowe rozumiane jest jako dobrowolne zrzeszenie się partnerów z regionalnego sektora publicznego i prywatnego, posiadających (tożsamy) produkt turystyczny i zadania w zakresie jego rozwoju. Konsorcjum może wykraczać poza ramy administracyjne jednostki (gminę, powiat, województwo). Polski rynek usług turystycznych jest niezwykle zatomizowany zarówno organizacyjnie, jak i finansowo, a regulacje prawne, konflikty handlowych interesów powodują, że proces integracji poziomej i pionowej jest bardzo powolny. Sytuacja ta dotyczy szczególnie produktu turystycznego. Zarówno samorząd terytorialny, organizacje branżowe, jak i sektor prywatny odczuwają powoli konieczność integracji wokół wspólnych celów gospodarki turystycznej, lecz postępują niezwykle spontanicznie i niekonsekwentnie, co znajduje odzwierciedlenie w praktyce funkcjonowania różnych związków turystycznych w regionie.}, title={Konsorcja produktowe w rozwoju lokalnej i regionalnej gospodarki turystycznej}, type={artykuł}, keywords={klaster, konsorcja produktowe, lokalny produkt turystyczny, regionalna, lokalna gospodarka turystyczna}, }