@misc{Stolarska_Monika_Zastosowanie_2011, author={Stolarska, Monika and Mańko, Kamila}, year={2011}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 157, s. 156-167}, language={pol}, abstract={Polski rynek pośrednictwa sprzedaży i organizacji turystyki rozwija się bardzo dynamicznie. Rosnące z roku na rok wymagania klientów, zwiększająca się konkurencja na rynku usług turystycznych wymuszają zmiany strategii przedsiębiorstw, wdrażanie nowych metod zarządzania i ukierunkowania działań na budowanie relacji z klientem. Zapewnienie klientowi wysokiego standardu obsługi, indywidualnego podejścia to obecnie jedyna szansa na bycie konkurencyjnym na rynku. Wdrożenie rozwiązania klasy CRM pozwala nie tylko na przepływ informacji na płaszczyźnie biuro-klient, ale również na budowanie więzi. W małych firmach zespół posiada wiedzę na temat klientów, ich preferencji i wcześniejszych wyborów, wiele trudu wkłada w budowanie relacji z każdym klientem. Dla dużych biur podróży, które mają szerokie kanały dystrybucji ofert, rozwiązaniem mogą być systemy CRM, które, dopasowane do specyfiki usług turystycznych, stanowią doskonałe narzędzie zarządzania firmą.}, title={Zastosowanie systemów zarządzania relacjami z klientami (crm) w biurach podróży}, type={artykuł}, keywords={rynek turystyczny, konkurencja, zarządzanie relacjami z klientami}, }