@misc{Sala_Józef_Porty_2011, author={Sala, Józef}, year={2011}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 157, s. 125-134}, language={pol}, abstract={Wprowadzenie na rynek pasażerskich przewozów lotniczych samolotów szerokokadłubowych zapoczątkowało nową erę rozwoju turystyki. Dzięki samolotom, portom lotniczym oraz relatywnie niskim cenom biletów możliwe było zdynamizowanie rozwoju turystyki, zwłaszcza międzynarodowej. Obecnie dzięki umasowieniu przewozów lotniczych turyści mogą odwiedzać najbardziej atrakcyjne destynacje turystyczne świata. Nieodłączną częścią infrastruktury transportu lotniczego są porty lotnicze. Umożliwiają one m.in. obsługę ruchu pasażerskiego. W latach 1989-2009 ruch pasażerski w polskich portach lotniczych szybko rósł. Mimo to, w porównaniu z innymi krajami, polskie porty lotnicze pod względem liczby obsługiwanych pasażerów plasują się na dalekich miejscach. Ważną rolę w stymulacji ruchu turystycznego w regionie małopolskim odgrywa Port Lotniczy im. J. Pawła II w Krakowie – Balicach. Obsługuje ok. 3 mln pasażerów rocznie. Jego działalność ma duży wpływ na rozwój gospodarki turystycznej Krakowa i regionu.}, title={Porty lotnicze jako czynnik rozwoju turystyki w regionach (na przykładzie międzynarodowego portu lotniczego im. Jana Pawła II w Krakowie – Balicach)}, type={artykuł}, keywords={porty lotnicze, turystyka, rozwój regionalny, transport lotniczy}, }