@misc{Olipra_Łukasz_Polityka_2009, author={Olipra, Łukasz}, year={2009}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2009; Nr 77, s. 203-216}, language={pol}, abstract={W latach 1987-1992 miał miejsce proces liberalizacji rynku transportu lotniczego w Europie. Przebiegał on etapowo i polegał na wydawaniu aktów prawnych w trzech pakietach liberalizacyjnych. Mimo zmian, jakie pakiety liberalizacyjne wprowadziły w funkcjonowaniu lotnictwa cywilnego we Wspólnocie Europejskiej, przewoźnicy wciąż mieli ograniczoną wolność w wykonywaniu lotów poza Unię Europejską, a pasażerowie ograniczony wybór przewoźnika. Niniejszy artykuł poświęcony jest relacjom Unii Europejskiej z krajami trzecimi w dziedzinie transportu lotniczego. Najpierw została przedstawiona geneza wspólnej polityki lotniczej UE wobec krajów trzecich. Następnie autor omawia problematykę dostosowań istniejących umów dwustronnych do prawa wspólnotowego. Kolejne części artykułu poświęcone są projektom wspólnego obszaru lotniczego z krajami sąsiadującymi oraz otwartych obszarów lotniczych z kluczowymi partnerami.}, title={Polityka lotnicza Unii Europejskiej wobec krajów trzecich}, type={artykuł}, keywords={międzynarodowy transport lotniczy, polityka lotnicza, międzynarodowe dwustronne umowy lotnicze, wspólny obszar lotniczy (common aviation area), otwarte obszary lotnicze (open aviation areas)}, }