@misc{Łaźniewska_Ewa_Regiony_2009, author={Łaźniewska, Ewa and Czyżewska, Dorota}, year={2009}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2009; Nr 77, s. 124-135}, language={pol}, abstract={Artykuł dotyczy koncepcji regionu uczącego się (learning region) umiejscowionego w trzech obszarach literaturowych: uczenia się regionalnego, klastrów i sieci powiązań, a także instytucji wspierania innowacyjności. Podstawy teoretyczne learning regions stanowią przyczynek do analizy regionów francuskich jako uczących się oraz do określenia systemu wspierania ich przewagi konkurencyjnej, zwłaszcza na przykładzie Bretanii. Poziom rozwoju innowacyjności poszczególnych regionów we Francji jest zróżnicowany - pomimo dominacji działań prowadzonych w Ile-de-France, obserwuje się liczne inicjatywy podejmowane w tej dziedzinie w pozostałych regionach tego kraju. Regiony francuskie o wiodącej pozycji w dziedzinie innowacji regionalnej można dziś określić jako uczące się, na efekty działań pozostałych należy jeszcze poczekać.}, title={Regiony uczące się na przykładzie Francji}, type={artykuł}, keywords={region uczący się, rozwój regionalny, regiony francuskie, zróżnicowania regionalne}, }