@misc{Sobocińska_Magdalena_Badania_2009, author={Sobocińska, Magdalena}, year={2009}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2009; Nr 80, s. 20-30}, language={pol}, abstract={W artykule wskazano na miejsce i rolę badań w procesie konkurowania, współtworzonym przez potencjał konkurencyjny, proces zarządzania konkurencyjnością oraz rezultaty konkurowania. Podkreślono, że badaniami należy obejmować uwarunkowania procesu konkurowania, jego poszczególne etapy oraz występujące między nimi zależności. Do głównych trudności prowadzenia badań zaliczono wielość czynników wpływających na osiąganą przez podmiot rynku pozycję konkurencyjną, a także zwiększający się zakres konkurencji. W artykule przedstawiono także zasady pomiaru konkurencyjności podmiotów rynku. Szczególną uwagę poświęcono internacjonalizacji i kulturyzacji badań, traktując je jako kierunki rozwoju badań konkurencyjności podmiotów rynku.}, title={Badania konkurencyjności podmiotów rynku : przesłanki, zasady i wybrane kierunki rozwoju}, type={artykuł}, keywords={konkurencyjność, internacjonalizacja, kulturyzacja badań}, }