@misc{Mazurek-Łopacińska_Krystyna_Badania_2009, author={Mazurek-Łopacińska, Krystyna}, year={2009}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2009; Nr 80, s. 9-19}, language={pol}, abstract={Artykuł został poświęcony kierunkom rozwoju badań marketingowych prowadzonych z użyciem technologii internetowej. Przedstawiono trzy modele badań w Internecie - z ukierunkowaniem na przełamywanie deklaratywności odpowiedzi respondentów. Wskazano na koncepcję ankiety eksperymentalnej łączącej techniki wywiadów pośrednich oraz metody obserwacji etnograficznej. Ponadto na przykładzie Megapanel PBI/Gemius przedstawiono unikatowe podejście, polegające na łączeniu właściwości badania user-centric z badaniami site-centric. W końcowej części artykułu podkreślono możliwości badań internetowych z wykorzystaniem prosumentów. W podsumowaniu wskazano na zmianę paradygmatu badań marketingowych, które polegają bardziej na słuchaniu respondentów niż na zadawaniu im pytań.}, title={Badania marketingowe w Internecie : w kierunku większej aktywności konsumentów}, type={artykuł}, keywords={badania internetowe, ankieta eksperymentalna, user-centric, site-centric, prosumenci}, }