@misc{Majewski_Sebastian_Obciążenia_2010, author={Majewski, Sebastian}, year={2010}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2010; Nr 117, s. 254-264}, language={pol}, abstract={Głównym celem artykułu jest opisanie niektórych fenomenów finansów behawioralnych z grupy iluzji argumentu (illusion of validity). W artykule zostaną wykorzystane pewne podstawowe informacje ekonomiczne, takie jak wskaźniki P/E czy też stopa dywidendy albo stopa zwrotu z akcji zarówno w układzie czasowym, jak i przestrzennym dla spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, żeby ukazać występowanie efektu reprezentatywności. Występowanie efektu zakotwiczenia zostało ukazane dzięki wskaźnikom ekspansywności mediów w relacjonowaniu wydarzeń ekonomicznych (BNI, TNI i GNI).}, title={Obciążenia poznawcze w procesie korzystania z zależności na rynkach papierów wartościowych}, type={artykuł}, }