@misc{Gorgól_Jolanta_Czy_2010, author={Gorgól, Jolanta and Stańczyk-Hugiet, Ewa}, year={2010}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2010; Nr 116, s. 88-97}, language={pol}, abstract={W artykule przedstawiono, jak rozwój przez dywersyfikację w sektorze handlu staje się źródłem sukcesu organizacji. W ostatnim okresie obserwuje się znaczny wzrost transnacjonalnych korporacji handlowych. Pojawienie się kluczowych organizacji w tym sektorze jest efektem implementacji przez nie transnarodowych strategii opartych na multidywersyfikacji we wszystkich możliwych kierunkach. Artykuł jest próbą odpowiedzi na pytania: Co sprawia, że dywersyfikacja prowadzi do sukcesu? Jakie korzyści uzyskujemy z dywersyfikacji? W artykule przedstawiono przypadek Tesco i jego strategię multidywersyfikacji.}, title={Czy dywersyfikacja jest źródłem sukcesu transkorporacji handlowych?}, type={artykuł}, keywords={transkorporacja handlowa, ekspansja, wzrost, mulitidywersyfikacja, kluczowe kompetencje}, }