@misc{Adamik_Anna_Budowa_2010, author={Adamik, Anna}, year={2010}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2010; Nr 116, s. 15-26}, language={pol}, abstract={Żyjemy w trudnym okresie zmian technologicznych, gospodarczych, społecznych. Funkcjonując w takich warunkach, muszą się także zmieniać małe i średnie przedsiębiorstwa. Muszą one wreszcie dostrzec, że toku swego rozwoju nie są pozostawione same sobie, lecz mogą, a nawet powinny korzystać ze wsparcia swych partnerów rynkowych (klientów, dostawców i innych interesariuszy). Zawiązane pomiędzy nimi bliskie, partnerskie relacje stanowią strategicznie istotny kapitał relacyjny pozwalający na sprawniejszy ich rozwój. Powinny starać się korzystać z niego jak najszybciej i jak najpełniej. W tym celu w pracy zasygnalizowano istotę tego zjawiska oraz zobrazowano je empirycznym przykładem kreowania relacji praktykowanym przez MSP regionu łódzkiego.}, title={Budowa kapitału relacyjnego jako szansa rozwoju MSP}, type={artykuł}, keywords={współpraca przedsiębiorstw, kapitał relacyjny, zasoby niematerialne, rozwój przedsiębiorstw, rozwój MSP}, }