@misc{Krzeszowska_Bogumiła_Zastosowanie_2010, author={Krzeszowska, Bogumiła and Trzaskalik, Tadeusz and Nocoń, Ewa}, year={2010}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2010; Nr 108, s. 141-152}, language={pol}, abstract={Układanie planu szkolnego jest problemem takiego ustalenia sekwencji spotkań nauczycieli ze studentami w określonym przedziale czasu, aby były spełnione różnego typu ograniczenia. Ręczne ułożenie planu, w zależności od stopnia jego złożoności, może zająć od kilku godzin do kilku dni, a plan taki może być niedoskonały pod wieloma względami. Z tego powodu zwrócono uwagę na możliwość automatyzacji procesu układania planów. Głównymi metodami automatycznego planowania są: metody heurystyczne, metody poszukiwania lokalnego oraz redukcja do kolorowania grafów. Praca ma na celu zastosowanie algorytmów genetycznych do ułożenia planu szkolnego. Pomimo dużej złożoności problemu algorytm genetyczny w niedługim czasie znalazł rozwiązanie dopuszczalne. Jako że jest to metoda przybliżona, otrzymany wynik nie musi być rozwiązaniem optymalnym.}, title={Zastosowanie algorytmów genetycznych do układania planów lekcji na przykładzie Szkoły Podstawowej nr 5 w Olkuszu}, type={artykuł}, keywords={algorytmy genetyczne, modele optymalizacyjne, harmonogramowanie}, }