@misc{Olszewska_Marta_Internet_2022, author={Olszewska, Marta}, contributor={Kowal-Orczykowska, Anna. Redakcja}, identifier={DOI: 10.5604/01.3001.0016.3346}, year={2022}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Collegium Witelona Uczelnia Państwowa}, description={Zeszyty Naukowe Collegium Witelona, nr 45(4)/2022, s. 39-57}, language={pol}, abstract={Celem pracy jest zwrócenie uwagi na problem spożywania alkoholu przez dzieci i młodzież. W obecnych czasach alkohol propagowany jest intensywnie w Internecie nie tylko przez specjalistów od marketingu, ale również przez samą młodzież. Na portalach internetowych i społecznościowych codziennie łamane jest prawo, a reklamy i treści 18+ związane ze spożywaniem alkoholu atakują w każdy możliwy sposób dzieci i młodzież. Jak wynika ze statystyk, obniża się wiek inicjacji alkoholowej, a jednorazowe epizody libacji alkoholowych są coraz częstsze. Dodatkowo w przestrzeni internetowej króluje zjawisko tzw. patostreamu, które polega na rejestrowaniu zachowań uznanych za dewiacyjne i publikowaniu ich w sieci, często na żywo. Niesie to coraz poważniejsze konsekwencje dla zdrowia fizycznego oraz psychicznego dziecka.}, title={Internet jako źródło zagrożenia propagowania spożywania alkoholu przez dzieci i młodzież}, type={artykuł}, keywords={Internet, zagrożenia, alkohol, spożywanie alkoholu przez dzieci, marketing, uzależnienie, alcohol, alcohol consumption by children, addiction, dangers}, }