@misc{Molenda_Karolina_Budowanie_2023, author={Molenda, Karolina}, contributor={Sołoducho-Pelc, Letycja. Redakcja and Radomska, Joanna. Redakcja and Witek-Crabb, Anna. Redakcja}, identifier={DOI: 10.15611/2023.33.6.07}, year={2023}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={s. 106-118}, language={pol}, abstract={W branży dziecięcej coraz częściej działalność rozpoczynają nowi przedsiębiorcy. Konkurencja jest silna, dlatego marki mogące pochwalić się wieloletnią historią muszą podążać za obecnymi trendami i reagować na zmiany oczekiwań klientów. Wizerunek marek, budowany w ciągu lat, odgrywa często najważniejszą rolę w wyborze dokonywanym przez konsumentów branży parentingowej. Rozpoznanie, w jaki sposób przedsiębiorstwo buduje swój wizerunek marki oraz reputację na rynku akcesoriów dla najmłodszych dzieci, stanowi cel niniejszego artykułu. Przedmiotem badań są działania marketingowe marki określone w ramach analizy literatury naukowej dotyczącej badanej firmy oraz wyników pierwotnych badań ankietowych. W artykule wykorzystano następujące metody badawcze: badanie dokumentów oraz własne badania empiryczne ilościowe z wykorzystaniem narzędzia, jakim jest anonimowa ankieta. W wyniku przeprowadzonych badań wywnioskowano, że wizerunek marki ma bezpośredni wpływ na osiąganą przez firmę pozycję rynkową. Marka, która jest znana i ceniona wśród konsumentów, między innymi za jakość produktów oraz ich przystępną, cenę uzyskuje wyższe wyniki sprzedażowe.}, title={Budowanie wizerunku marki w branży dziecięcej}, type={rozdział}, keywords={budowanie wizerunku, marka, wizerunek marki, branża dziecięca, social mediaimage building, brand, brand image, children's industry, social media}, }