@misc{Witkowski_Stanisław_A._Zastosowania_2010, author={Witkowski, Stanisław A.}, year={2010}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2010; Nr 115, s. 827-842}, language={pol}, abstract={Wobec rosnącej złożoności problemów zarządczych w gospodarce opartej na wiedzy konieczne stało się korzystanie przez menedżerów z dorobku nauk społecznych. Psychologia społeczności może być jedną z dyscyplin szczególnie pomocnych w rozwiązywaniu nowych i tradycyjnych problemów menedżerskich. Idee tej gałęzi psychologii można podzielić na dwie grupy: 1) zagadnienia, które od pewnego czasu są obecne w zarządzaniu (prewencja, koncentracja na mocnych stronach i kompetencjach, poczucie wspólnoty w przedsiębiorstwie, wprowadzanie zmian); 2) zagadnienia psychologii społeczności, których nowatorski wkład do zarządzania może być większy - umacnianie, perspektywa ekologiczna, szacunek dla zróżnicowania, action research, współpraca z przedstawicielami innych dyscyplin.}, title={Zastosowania psychologii społeczności w zarządzaniu w gospodarce opartej na wiedzy}, type={artykuł}, keywords={psychologia społeczna, zarządzanie, gospodarka oparta na wiedzy, empowerment, zmiana}, }