@misc{Panfil_Ryszard_Zarządzanie_2010, author={Panfil, Ryszard}, year={2010}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2010; Nr 115, s. 565-575}, language={pol}, abstract={Komercjalizacja działalności sportowej powoduje, że kluby sportowe działające jako stowarzyszenia coraz częściej przekształcane są w podmioty rynkowe określane jako firmy sportowe. Efektami ich działalności są produkty sportowe. Firmy sportowe należą do firm, o których tożsamości i przewadze konkurencyjnej decyduje kapitał ludzki wyznaczany przez poziom realizowanej strategii personalnej. Firmy sportowe prezentujące wysoką efektywność, szczególnie w piłce nożnej, przyjmują elastyczne strategie personalne i dostosowują je do wymogów rynkowych i odrębnych uwarunkowań społeczno-kulturowych. W pracy przedstawiono główne składniki strategii personalnych realizowanych w efektywnych firmach sportowych, tj. zarządzanie kadrą kierowniczą, transferami, zespołem sportowym, traktowanym jako zespół pracowniczy, oraz talentami.}, title={Zarządzanie kapitałem ludzkim w efektywnych firmach sportowych}, type={artykuł}, keywords={produkt sportowy, strategia personalna, talent, transfer, zespół zadaniowy}, }