@misc{Łasiński_Gabriel_Koncepcja_2010, author={Łasiński, Gabriel and Musielak, Jolanta and Głowacki, Piotr}, year={2010}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2010; Nr 115, s. 419-428}, language={pol}, abstract={W pracy podjęto próbę scharakteryzowania pozycji lidera, jego funkcji i ról we współczesnych, zmieniających się organizacjach. Wychodząc z czterech paradygmatów przywództwa, autorzy przedstawili współczesną koncepcję (percepcję) lidera, nadając mu dwojakie znaczenie: jako kierującego grupą i (lub) jako szczególnie efektywnego i wpływowego indywidualnego sprawcy. Istotną wartością pracy jest odniesienie poglądów teoretycznych i praktycznych dotyczących przywództwa do przeobrażeń zarządczych i kulturowych dokonywanych w Volkswagen Poznań Sp. z o.o. Analiza przypadku działu personalnego ukazała nowatorskie podejście w określaniu koncepcji i kreowaniu liderów zgodnie z najnowszymi światowymi tendencjami. Opisany przypadek wskazuje też drogę rozwoju organizacji, którą podążać mogą duże firmy produkcyjne.}, title={Koncepcja lidera w zmieniającej się organizacji na przykładzie Volkswagen Poznań Sp. z o.o.}, type={artykuł}, keywords={współczesna organizacja, przywództwo, paradygmaty przywództwa, lider, efektywne zachowania liderów}, }