@misc{Kożusznik_Barbara_Psychologiczne_2010, author={Kożusznik, Barbara}, year={2010}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2010; Nr 115, s. 346-355}, language={pol}, abstract={Wobec gwałtownie zmieniającej się technologii w świecie globalnym i coraz silniejszej ekspansji gospodarczej krajów Azji, jeśli nasza postindustrialna cywilizacja chce przetrwać, musi wykorzystać ludzką kreatywność i zdolność do przystosowywania się do zmian. By to osiągnąć, organizacje muszą wykorzystać ludzką inwencję, empatię i pragnienie sensu. Oznacza to, że wiedza i umiejętności psychologiczne mają kluczową rolę wobec konieczności wyzwolenia kreatywności, transferu innowacji, ich wdrażania i przyswajania. Jak wskazują wyniki badań, w procesie tworzenia, transferu i wdrażania innowacji wciąż jest wiele psychologicznych barier, które mogą zostać pokonane, jeśli psychologia będzie traktowana w procesie innowacyjnym przez inne dyscypliny jak partner i gdy sami psychologowie z determinacją włączą się do wspierania i doskonalenia procesów innowacyjnych.}, title={Psychologiczne bariery efektywnego zarządzania innowacjami}, type={artykuł}, keywords={innowacyjność, psychologia, transfer, kreatywność, bariery}, }