@misc{Kościewicz_Dawid_Rola_2023, author={Kościewicz, Dawid and Żmigrodzka-Ryszczyk, Kinga}, contributor={Chrapczyńska, Beata. Redakcja and Świrad, Małgorzata. Redakcja}, identifier={DOI 10.15611/2023.26.8.04}, year={2023}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Kościewicz, D. i Żmigrodzka-Ryszczyk, K. (2022). Rola biblioteki akademickiej we wsparciu edukacji zdalnej – badanie wstępne. W: B. Chrapczyńska, M. Świrad (red.), Funkcjonowanie biblioteki naukowej w zmieniającym się otoczeniu społecznym (s. 83-109). Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.}, language={pol}, abstract={Celem badania było uzyskanie informacji o aktualnych trendach dotyczących roli biblioteki akademickiej we wsparciu edukacji zdalnej. Autorzy uważają, że temat jest istotny ze względu na przyśpieszoną ewolucję praktyk w edukacji wyższej związanej z pandemią COVID-19. Artykuł przygotowano w oparciu o przegląd najnowszej literatury przedmiotu oraz o badanie ankietowe. Ankietę rozesłano wśród bibliotek ujętych na liście „Best universities in Europe 2022” opracowanej przez Times Higher Education. Uzyskano odpowiedzi od 83 bibliotek. Wyniki wskazują, że najważniejszymi aspektami wspierania edukacji zdalnej przez biblioteki naukowe są różnorodność i elastyczność. Znane wcześniej formy wspierania edukacji zdalnej zostały w ostatnich latach rozbudowane i poszerzone o kolejne narzędzia. Zmiany wymagają również nowego spojrzenia na zbiory i infrastrukturę biblioteki i możliwości ich udostępniania.}, title={Rola biblioteki akademickiej we wsparciu edukacji zdalnej – badanie wstępne}, type={rozdział}, keywords={biblioteka akademicka, edukacja wyższa, nauczanie zdalne, ankieta, academic library, higher education, remote learning, survey}, }