@misc{Majewska_Julia_Budowanie_2022, author={Majewska, Julia}, contributor={Aleksandra Kuźmińska-Haberla. Redakcja}, identifier={10.15611/2022.29.9.01}, year={2022}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={[w:] Ekonomia i międzynarodowe stosunki gospodarcze / pod red. Aleksandry Kuźmińskiej-Haberli. - Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2022, s. 11-24}, language={pol}, abstract={Budowanie tożsamości marki jest kluczowym elementem mogącym stanowić o sukcesie przedsiębiorstwa. Producenci samochodowi w celu oddziaływania na grupy docelowe wykorzystują takie elementy, jak m.in. kolor, symbole, nazwy czy hasła reklamowe. Pragną tym podświadomie wpły-wać na potencjalnych klientów. Dokonując przeglądu ofert samochodów osobowych wybranych ma-rek motoryzacyjnych, można wyróżnić rozmaite strategie budowania tożsamości przedsiębiorstwa. Jest to zależne od segmentu pojazdów oraz celów strategicznych firmy. Marki pragnące być postrzega-ne jako sportowe wykorzystują takie elementy, jak kolor czerwony oraz ukazywanie w działaniach mar-ketingowych elementów toru wyścigowego. Natomiast marki oferujące samochody terenowe oraz segmentu SUV wykorzystują do budowania tożsamości elementy dzikiej natury oraz odwołują się do użyteczności i wszechstronności pojazdów. Niezwykle często budowana tożsamość nie odzwierciedla realnych osiągów pojazdów ani ich specyfikacji technicznej. Celem artykułu jest ukazanie niejednorod-nych koncepcji kreowania tożsamości marki wśród podmiotów z branży motoryzacyjnej. Gwoli wypeł-nienia celu artykułu sformułowano dwa pytania badawcze: Czy definicja tożsamości marki jest jedno-rodna? Jak segment oraz cena oferowanych pojazdów wpływają na strategie budowania tożsamości marki samochodowej? Metoda badawcza wykorzystana w niniejszym artykule to analiza literatury przedmiotu. Wykorzystane dane pochodzą m.in. od producentów samochodowych oraz z literatury przedmiotu.}, title={Budowanie tożsamości wybranych marek samochodowych}, type={rozdział}, keywords={tożsamość marki, wizerunek, motoryzacja, brand identity, image, automotive}, }