@misc{Żabiński_Leszek_Uwarunkowania_2010, author={Żabiński, Leszek}, year={2010}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2010; Nr 96, s. 39-49}, language={pol}, abstract={W referacie omawia się wybrane węzłowe uwarunkowania światowego kryzysu gospodarczego, które najsilniej ujawniały się w gospodarkach rynkowych krajów wysoko rozwiniętych (na przykładzie gospodarki USA). Są to jednocześnie czynniki globalizacji. Stawia się tezę, że realizowane w praktyce zarządzania przedsiębiorstwami koncepcje marketingu behawioralnego i tzw. turbomarketingu stymulowały czynniki kryzysogenne, przyczyniły się do wybuchu kryzysu gospodarczego. Referat zamyka pytanie o koncepcje marketingu niesprzyjające powstawaniu turbulencji i kryzysów ekonomicznych.}, title={Uwarunkowania globalnego kryzysu gospodarczego a zarządzanie marketingowe. Refleksja wstępna na potrzeby badań}, type={artykuł}, keywords={czynniki kryzysogenne, koncepcje marketingu, modele zarządzania, przesłanki badań marketingowych, globalizacja}, }