@misc{Waśkowski_Zygmunt_Zastosowanie_2010, author={Waśkowski, Zygmunt}, year={2010}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2010; Nr 97, s. 63-69}, language={pol}, abstract={Budowanie przewagi konkurencyjnej i pozycji rynkowej klubu sportowego powinno być oparte na wnikliwej analizie warunków otoczenia, a także rysujących się w nim szans i zagrożeń. Metoda environmental scanning pozwala na pełny monitoring bliższego otoczenia organizacji, budowanie scenariuszy wydarzeń i na tej podstawie podejmowanie decyzji marketingowych. Efektywność jej stosowania jest warunkowana systemowym podejściem do problemu badania rynku sportu i zaangażowaniem przedstawicieli zarządu klubu, którzy mają umiejętności analizowania faktów, wyciągania wniosków i przewidywania trendów rozwoju. Przewaga tej metody nad innym sposobami analizy sytuacji polega na systemowym podejściu, holistycznym ujęciu zagadnienia, koncentrowaniu się na przyszłości i możliwości wprowadzania zmian i udoskonaleń w jej stosowaniu. Słowa kluczowe: marketing w sporcie, analiza otoczenia klubu sportowego.}, title={Zastosowanie metody environmental scanning w procesie budowy pozycji rynkowej klubu sportowego}, type={artykuł}, keywords={marketing w sporcie, analiza otoczenia klubu sportowego}, }