@misc{Krzakiewicz_Kazimierz_Zarządcze_2010, author={Krzakiewicz, Kazimierz}, year={2010}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2010; Nr 128, s. 334-342}, language={pol}, abstract={Zarządcze stereotypy mają istotne znaczenie dla przyszłości organizacji. Zbiór dominujących w organizacji stereotypów można nazwać formułą sukcesu organizacji, która może sprzyjać efektywnym inwestycjom, inspirować członków organizacji i zapewnić przewagę w walce konkurencyjnej. Stabilność formuły sukcesu może zapewnić firmie efektywność działania, która z kolei pomaga jej skutecznie konkurować w stabilnym otoczeniu. Jednakże, kiedy warunki konkurowania gwałtownie się zmieniają, silne strony organizacji mogą przekształcić się w słabe strony, a istniejący system wartości - w ograniczenia. Stereotypy podstawowe (określające) dotyczące modeli strategicznych, zasobów, organizacyjnych procesów, relacji i wartości, mogą zapewnić firmie początkowy sukces i zdeterminować charakter jej rozwoju na wiele lat. Podejmowane w tym okresie decyzje są oparte na osiągniętym status quo i w istocie rzeczy utrwalają go. Wzmacniające stereotypy nie pozwalają jednak organizacji zejść z zadanego wcześniej kursu wtedy, kiedy okazuje się to konieczne.}, title={Zarządcze stereotypy w kształtowaniu przyszłości organizacji}, type={artykuł}, keywords={zarządcze stereotypy, decyzje kierownicze, stereotypy podstawowe, stereotypy wzmacniające, organizacyjna inercja}, }