@misc{Ratajczak_Marcin_Historyczne_2011, author={Ratajczak, Marcin and Stawicka, Ewa}, year={2011}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 156, s. 96-102}, language={pol}, abstract={Pierwsze wzmianki dotyczące odpowiedzialności w biznesie, a raczej działalności gospodarczej pojawiały się już w Biblii, kiedy dominowało przesłanie ewangelicznej zasady braterstwa. Jednak dopiero w XIX w. powstały ustawy i normy prawne, które określały stosunki pomiędzy biznesem a otoczeniem. Zaczęto podkreślać ważność odpowiedzialności przedsiębiorstw, tym bardziej że postęp i rozwój ekonomiczny, chęć szybkiego zysku, a z tym często związane nielegalne działania, skandale, powodowały szkody ekonomiczne i moralne w całym społeczeństwie i środowisku. Celem artykułu jest analiza historycznych aspektów tworzenia strategii społecznej odpowiedzialności biznesu jako wstępu do przeprowadzenia badań nad zainteresowaniem powyższą koncepcją wśród przedsiębiorców polskich w sferze agrobiznesu.}, title={Historyczne uwarunkowania rozwoju społecznej odpowiedzialności biznesu}, type={artykuł}, keywords={społeczna odpowiedzialność, CSR, odpowiedzialny biznes}, }