@misc{Rojek-Nowosielska_Magdalena_Społeczna_2011, author={Rojek-Nowosielska, Magdalena}, year={2011}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 156, s. 39-49}, language={pol}, abstract={Celem artykułu jest próba odpowiedzi na pytanie, czy maksymalizacja zysku jest jedynym celem przedsiębiorstwa i czy realizacja zasad społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw nie jest sprzeczna z potrzebą generowania zysku. Pytanie to jest jednocześnie podstawowym punktem spornym zwolenników i przeciwników tej koncepcji. Oba "obozy" powołują się na autorytety w osobie M. Friedmana i P.A. Samuelsona. Próba rozważań opiera się na przedstawieniu wybranych teorii przedsiębiorstw, które wskazują różne podejście do celów przedsiębiorstwa. Uzupełnieniem artykułu jest nawiązanie do modelowego ujęcia społecznej odpowiedzialności zaproponowanego przez A.B. Carrolla oraz do zasad prowadzenia działalności gospodarczej z Caux.}, title={Społeczna odpowiedzialność biznesu a cel maksymalizowania zysku przez przedsiębiorstwa}, type={artykuł}, keywords={społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, model Carrolla, zasady prowadzenia działalności gospodarczej z Caux}, }