@misc{Łaskawiec_Jacek_Strategia_2010, author={Łaskawiec, Jacek}, year={2010}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2010; Nr 132, s. 161-169}, language={pol}, abstract={McDonald's jest jedną z najważniejszych ikon kapitalizmu. W roku 2007 dysponował 31 tys. barów szybkiej obsługi w ponad 119 krajach na całym świecie. Szybko stał się również symbolem źle wprowadzanej globalizacji. Wybijanie szyb w lokalach firmy podczas manifestacji antyglobalistów jest jednym z głównych punktów imprezy. Z punktu widzenia nauk o zarządzaniu jest idealnym przykładem sukcesu. McDonald's reprezentuje jednak wszystkie negatywne aspekty globalizacji: tandetność, miałkość i płytkość intelektualna, degradacja wartości czy chciwość. Dlatego na taki model świata zgody nigdy być nie powinno. Tylko przez poszanowanie wzajemnych różnic, tolerancję, szacunek do wartości i odmienności można zbudować jeden świat. McPlaneta musi przeminąć, bo nie da się zastąpić wielowiekowych tradycji i kultury hamburgerem czy coca-colą.}, title={Strategia globalna firmy McDonald's i jej społeczne implikacje}, type={artykuł}, keywords={globalizacja, korporacje międzynarodowe, kultura masowa, unifikacja społeczeństwa, antyglobalizm}, }