@misc{Kuźmińska-Haberla_Aleksandra_IDA_2010, author={Kuźmińska-Haberla, Aleksandra}, year={2010}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2010; Nr 132, s. 152-160}, language={pol}, abstract={Znaczenie bezpośrednich inwestycji zagranicznych dla rozwoju gospodarczego wzmaga konkurencję o ich przyciąganie, a także stwarza konieczność przygotowania programów promocji, które realizowane są przeważnie przez agencje promocji inwestycji. Jednym z przykładów bardzo skutecznej agencji jest irlandzka IDA (Industrial Development Agency). Celem niniejszego artykułu jest identyfikacja oraz charakterystyka czynników sukcesu IDA Ireland. Agencja uważana jest za jedną z najlepszych na świecie dzięki elastyczności w dostosowywaniu się do zmieniających się warunków rynkowych, odpowiadania na potrzeby klientów - inwestorów, sposobu organizacji czy spektrum wykonywanych zadań. Jej rozwiązania służą za przykład również polskiej agencji promocji inwestycji zagranicznych.}, title={IDA Ireland jako przykład efektywnej agencji promocji bezpośrednich inwestycji zagranicznych}, type={artykuł}, keywords={bezpośrednie inwestycje zagraniczne, promocja bezpośrednich inwestycji zagranicznych, agencja promocji inwestycji}, }