@misc{Brach_Jarosław_Internacjonalizacja_2010, author={Brach, Jarosław}, year={2010}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2010; Nr 149, s. 39-54}, language={pol}, abstract={Internacjonalizacja polityki taborowej w obszarze zakupów przez polskich międzynarodowych przewoźników drogowych w okresie do 1989 r. została w znacznym stopniu wymuszona przez fakt, że krajowy przemysł pojazdów użytkowych, i to mimo zakupu kilku licencji, nie dostarczał pod względem nowoczesności taboru. Do tego dochodził brak rozwiniętej międzynarodowej sieci obsługowo-naprawczej. Dlatego krajowy tabor, podobnie jak tabor nabywany w innych krajach socjalistycznych, w wykonywanych przez podmioty krajowe drogowych przewozach za granicę pełnił jedynie funkcję uzupełniającą. By zachować konkurencyjność na rynku międzynarodowym przez cały omawiany okres, podmioty te musiały więc nabywać wysokiej jakości tabor od znanych koncernów zachodnich. Dzięki temu branża mogła się rozwijać oraz pozyskiwać zlecenia z kraju i z zagranicy.}, title={Internacjonalizacja w obszarze zaopatrzenia polityki taborowej polskich przedsiębiorstw międzynarodowego drogowego transportu ładunków do 1989 roku}, type={artykuł}, keywords={internacjonalizacja, polityka taborowa, tabor, drogowe przewozy międzynarodowe}, }