@misc{Zbieg_Anita_Marketingowe_2011, author={Zbieg, Anita}, year={2011}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 161, s. 48-55}, language={pol}, abstract={Propozycja marketingowego badania postaw konsumenckich na podstawie analizy sieci społecznych polega na wykorzystaniu w badaniu zmiennych psychologicznych (postawa konsumenta) oraz społecznych (sieć społecznych relacji konsumenta). Analiza literatury wskazuje na trzy mechanizmy społeczne wyjaśniające podobieństwo cech pomiędzy osobami połączonymi w sieci relacją. Są to: homofilia, czynnik zewnętrzny oraz zaraźliwość społeczna, przy czym jedynie zaraźliwość społeczna jest mechanizmem, na który wpływ ma kierunek relacji. Obserwując czynniki społeczne i zmienne psychologiczne, czyli mając wiedzę na temat sieci relacji społecznych pomiędzy grupami badanych oraz znając postawy konsumenta, można wnioskować na temat grupowania się postaw i wielkości zaraźliwości społecznej daną postawą, mierzonej według zaproponowanej w artykule metody.}, title={Marketingowe badanie zgodności i zaraźliwości postaw konsumenckich na podstawie analizy sieci społecznych}, type={artykuł}, keywords={analiza sieci społecznych, marketingowe badanie postaw, grupowanie i zaraźliwość postaw konsumenckich, homofilia, rozprzestrzenianie się postaw}, }