@misc{Tarka_Piotr_Teoria_2011, author={Tarka, Piotr}, year={2011}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 163, s. 70-82}, language={pol}, abstract={Podejmowanie decyzji rynkowych przez menedżerów na podstawie nieefektywnych i mało skutecznych badań marketingowych może zagrażać bezpieczeństwu firmy. Minimalizacja tego ryzyka jest możliwa przez dobór właściwych modeli analitycznych pozwalających firmom zmierzyć poziom efektywności w zakresie wydatków poniesionych na badania marketingowe (tj. stosunku nakładów przeznaczonych na ten cel do wyników ekonomicznych osiągniętych dzięki tym nakładom). Autor w pierwszej części artykułu opisuje istotę i główne problemy analizy efektywności badań marketingowych. Z kolei w drugiej części prezentuje uogólniony model pomiaru efektywności badań marketingowych (tj. nakładów badawczych w firmach względem wyników końcowych) oraz omawia modele SEM i MRA z perspektywy ich przydatności w analizie efektywności owych badań.}, title={Teoria pomiaru efektywności badań marketingowych w modelu regresji i równań strukturalnych}, type={artykuł}, keywords={efektywność badań marketingowych, regresja wieloraka (MRA), analiza równań strukturalnych (SEM)}, }