@misc{Nawrocka_Elżbieta_Mechanizm_2011, author={Nawrocka, Elżbieta}, year={2011}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 180, s. 283-294}, language={pol}, abstract={Celem artykułu jest zidentyfikowanie roli mechanizmu konkurencji w świetle teorii i koncepcji ekonomicznych oraz określenie istoty, przejawów, czynników i poziomu innowacyjności na rynku turystycznym (także w ujęciu komparatystycznym). Przedstawione wyniki badań literaturowych (zarówno zagranicznych, jak i polskich) potwierdzają zawartą w tytule tezę, iż to przede wszystkim mechanizm konkurencji wymusza innowacyjność na rynku, w tym turystycznym. Z powodu małej liczby kompleksowych badań dotyczących działalności innowacyjnej branży turystycznej trudno obecnie jednoznacznie stwierdzić, jaki jest poziom innowacyjności podmiotów gospodarki turystycznej w Polsce.}, title={Mechanizm konkurencji czynnikiem innowacyjności na rynku turystycznym}, type={artykuł}, keywords={konkurencja, innowacyjność, rynek turystyczny}, }