@misc{Brach_Jarosław_Strategia_2011, author={Brach, Jarosław}, year={2011}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 197, s. 32-49}, language={pol}, abstract={W artykule omówiona została problematyka internacjonalizacji strategii taborowej polskich przedsiębiorstw międzynarodowego drogowego transportu ładunków w okresie od 1989 r. Internacjonalizacja tej strategii wynikała z konieczności zakupu odpowiedniego taboru za granicą, co stanowiło pochodną braku możliwości oparcia się wyłącznie na taborze produkowanym w kraju. Przede wszystkim ten brak występował w przypadku ciężarówek, gdyż ich krajowi wytwórcy nigdy nie byli w stanie zaoferować odmian w pełni porównywanych ze sprowadzanymi, głównie z krajów Europy Zachodniej, odpowiednikami. Odmiennie prezentuje się zagadnienie w przypadku naczep, przyczep i zabudów, ponieważ ich rodzimi producenci zaproponowali wyroby często w pełni odpowiadające potrzebom naszych przewoźników międzynarodowych.}, title={Strategia taborowa polskich przedsiębiorstw międzynarodowego drogowego transportu ładunków po roku 1989}, type={artykuł}, keywords={internacjonalizacja przedsiębiorstw, transport drogowy, przedsiębiorstwo transportowe, przewozy towarowe, enterprise internationalization, road transport, cargo transportation}, }