@misc{Drozd_Aleksandra_Rynek_2022, author={Drozd, Aleksandra}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2022.3.02}, year={2022}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2022; vol. 66, nr 3, s. 14-24}, language={pol}, abstract={Celem artykułu jest ocena kondycji sektora motoryzacyjnego w Polsce. Podstawowym problemem badawczym było wskazanie barier rozwoju rynku motoryzacyjnego. Analizie zostały poddane lata 2015-2020. Dane zbierane są co rok. W toku badań ustalono, że rynek motoryzacyjny jest obszarem nieustannie rozwijającym się. Wśród barier rozwoju należy wymienić kryzys na rynku półprzewodników, odejście od silników spalinowych oraz sytuacje losowe, takie jak wojna czy pandemia. W latach 2015-2020 liderem sprzedaży samochodów osobowych była marka Skoda. Z kolei największą sprzedaż samochodów ciężarowych odnotował Fiat.}, title={Rynek motoryzacyjny w Polsce w latach 2015-2020}, type={artykuł}, keywords={silnik elektryczny, rynek samochodowy, silnik spalinowy, kryzys na rynku półprzewodników, electric motor, car market, internal combustion engine, semiconductor market crisis}, }