@misc{Gadzała_Karolina_Wiedza_2019, author={Gadzała, Karolina and Lesiów, Tomasz}, identifier={DOI: 10.15611/nit.2019.2.02}, year={2019}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, description={Nauki Inżynierskie i Technologie = Engineering Sciences and Technologies, 2019, Nr 2 (33), s. 26-43}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, language={pol}, abstract={Celem pracy jest przeprowadzenie analizy i oceny wiedzy na temat wybranych aktualnych trendów żywieniowych i dietetycznych wśród konsumentów. W badaniu ankietowym wzięło udział 120 respondentów w wieku od 16 do 35 lat. Z przeprowadzonego badania wynika, że zdecydowana większość ankietowanych charakteryzuje się znajomością pojęć trendu żywieniowego i dietetycznego (87,5%). Najbardziej znanymi przez ankietowanych trendami są: wegetarianizm, weganizm, dieta wykluczająca gluten oraz dieta wykluczająca laktozę. Najmniej znanymi trendami okazały się mood food oraz mindful eating. Najczęściej wskazywanymi przez respondentów czynnikami, które skłaniają do podążania za trendami żywieniowymi, są kwestie zdrowotne oraz alergie i nietolerancje pokarmowe. Najrzadziej wybieranymi czynnikami były tradycje rodzinne/kulturowe. W wyniku przeprowadzonej analizy i oceny badań stwierdzono, że konsumenci poniżej 35 roku życia mają relatywnie niski poziom wiedzy na temat aktualnych trendów żywieniowych i dietetycznych}, title={Wiedza konsumentów na temat aktualnych trendów żywieniowych}, type={artykuł}, }