@misc{Niemczyk_Jerzy_Ewolucja_2020, author={Niemczyk, Jerzy}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2020.11.03}, year={2020}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2020; vol. 64, nr 11, s. 29-50}, abstract={Istotnym problemem wiedzy o projektowaniu strategii organizacji jest brak pewnego porządku ontologicznego i epistemologicznego. W zarządzaniu strategicznym wykształciło się wiele szkół, paradygmatów, koncepcji analizy strategicznej. Wielość tych podejść sprawia, że wybory strategiczne są często niewłaściwe. Celem artykułu jest znalezienie rozwiązań tego problemu. W artykule – na przykładzie ewolucji celów strategicznych, wizji, misji i strategii spółki KGHM Polska Miedź SA – podjęta została próba wskazania logiki myślenia strategicznego wynikającej z porównywania kolejnych etapów kształtowania się strategii badanej spółki z kolejnymi, ewolucyjnie uporządkowanymi podejściami do strategii. Głównym celem przeprowadzonego badania jest zidentyfikowanie logiki budowania strategii w KGHM Polska Miedź SA. Celem metodologicznym zaś jest zweryfikowanie przydatności metody analizy strategicznej bazującej na kontekstowej analizie strategii, dopasowanej do konkretnego podejścia do strategii}, title={Ewolucja strategii KGHM Polska Miedź SA a ewolucja podejść do strategii}, type={artykuł}, }