@misc{Gadzała_Karolina_Wykorzystanie_2018, author={Gadzała, Karolina and Wypchły, Agata and Lesiów, Tomasz}, identifier={DOI: 10.15611/nit.2018.4.01}, year={2018}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Nauki Inżynierskie i Technologie = Engineering Sciences and Technologies; 2018; Nr 4 (31); s. 9-30}, language={pol}, abstract={Celem artykułu jest przedstawienie użycia metody projektu w doskonaleniu jakości produktów żywnościowych. W pracy wykorzystano fragment wykonanego projektu. Przedstawiono właściwości towaroznawcze rogala świętomarcińskiego, proces technologiczny jego wytwarzania oraz wybrane narzędzia zarządzania jakością i metodę tzw. domu jakości, pozwalające na utrzymanie lub poprawę stwierdzonego w procesie produkcyjnym pogorszenia jakości tego produktu. Zastosowanie metody projektu w procesie dydaktycznym wymaga połączenia wiedzy z zakresu towaroznawstwa, technologii żywności, przeprowadzenia oceny konsumenckiej, użycia wybranych narzędzi i metod zarządzania jakością, a także umiejętności pracy zespołowej, polegającej na zidentyfikowaniu przyczyn pogorszenia się jakości wybranego produktu, ich wyeliminowaniu i zapewnieniu jakości tego produktu lub jej poprawy. Niniejszy artykuł ma zachęcić dydaktyków do praktycznego zastosowania aktywnej metody nauczania, jaką jest metoda projektu.}, title={Wykorzystanie metody projektu w doskonaleniu jakości produktów żywnościowych}, type={czasopismo}, keywords={aktywne metody prowadzenia zajęć, rogal świętomarciński, wykres Pareto- Lorentza, diagram Ishikawy, QFD}, }