@misc{Garczarczyk_Józef_Prognozowanie_2010, author={Garczarczyk, Józef and Mocek, Marek}, year={2010}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2010; Nr 103, s. 67-80}, language={pol}, abstract={W tekście przedstawiono opinie menedżerów zarządzających przedsiębiorstwami i instytucjami o potrzebie i znaczeniu przewidywania w firmach przyszłych wydarzeń, organizacji, zakresie takich działań i o stosowanych metodach prognozowania. Opinie analizowano w ujęciu ogólnym i w zależności od wybranych cech charakteryzujących badane firmy. Bazę źródłową analiz stanowiły rezultaty empirycznych badań przeprowadzonych metodą indywidualnego wywiadu standaryzowanego wśród przedstawicieli najwyższego kierownictwa przedsiębiorstw i instytucji zatrudniających co najmniej 10 pracowników i reprezentujących wszystkie kluczowe branże. Badania te wykonano na przełomie lat 2008/2009 przez Katedrę Badań Marketingowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu na próbie liczącej ponad 700 firm zlokalizowanych na terenie Wielkopolski}, type={artykuł}, title={Prognozowanie w firmach w ocenie menedżerów}, }