@misc{Teneta-Skwiercz_Dorota_Możliwości_2017, author={Teneta-Skwiercz, Dorota}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2017.499.29}, year={2017}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2017; Nr 499; s. 312-320}, language={pol}, abstract={Problem badawczy, któremu poświęcono niniejsze opracowanie, sformułowano w formie następującego pytania: w jaki sposób szkoły wyższe reagują na wyzwania wynikające z upowszechniania koncepcji zrównoważonego rozwoju? Głównym celem artykułu jest ocena możliwości wdrożenia koncepcji zrównoważonego rozwoju w szkole wyższej. Cele pośrednie to: naświetlenie nowych wyzwań/oczekiwań stojących przed instytucjami szkolnictwa wyższego, identyfikacja roli administracji państwowej w zakresie stymulowania społecznej odpowiedzialności uczelni oraz ukazanie obszarów i przykładowych inicjatyw służących realizacji koncepcji zrównoważonego rozwoju uczelni. Metody badawcze zastosowane w artykule to analiza piśmiennictwa, analiza stron internetowych oraz rozmowy nieformalne. Z przeprowadzonych badań wynika, że poziom wdrożenia przedmiotowej koncepcji w badanych szkołach wyższych jest niezadowalający}, title={Możliwości wdrożenia koncepcji zrównoważonego rozwoju w instytucjach szkolnictwa wyższego – wyniki badań uczelni ekonomicznych}, type={artykuł}, keywords={zrównoważony rozwój, społeczna odpowiedzialność uczelni, szkoła wyższa, sustainable development, social responsibility of universities, higher education}, }