@misc{Błach_Joanna_Informacja_2017, author={Błach, Joanna and Wieczorek-Kosmala, Monika}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2017.478.04}, year={2017}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2017, Nr 478, s. 47-56}, language={pol}, abstract={Celem artykułu jest zbadanie, w jaki sposób polskie spółki odpowiedzialne społecznie (za które uznano spółki notowane w Respect Index) identyfikują ryzyko reputacji. Badaniu poddano dokumenty finansowe, w postaci raportów rocznych tych spółek z 2015 r., z zastosowaniem analizy treści jako metody badawczej. Badania wykazały, że spółki Respect Index bardzo różnie informują o ryzyku reputacji w swojej działalności, przy czym część z nich nie odnosiła się do tego problemu nawet w sposób pośredni. W grupie spółek, które bezpośrednio informowały o ryzyku reputacji, większość stanowiły spółki sektora finansowego. Spółki sektora niefinansowego przeważnie o ryzku reputacji informowały pośrednio, odnosząc się do wizerunku, zaufania czy wartości etycznych. Kontekst takich informacji był jednak zróżnicowany i często odnosił się do relacji z różnymi grupami interesariuszy. Wnioski z badań wskazują na usystematyzowania sposobu informowania o ryzyku reputacji, co przyczyni się do zmniejszenia asymetrii informacji w tym zakresie}, type={artykuł}, title={Informacja o ryzyku reputacji w polskich spółkach odpowiedzialnych społecznie}, keywords={ryzyko reputacji, CSR, relacje inwestorskie, reputation risk, corporate social responsibility, investor relations}, }