@misc{Smyczek_Sławomir_Badania_2016, author={Smyczek, Sławomir}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2016.460.16}, year={2016}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2016, Nr 460, s. 177-188}, language={pol}, abstract={Badania nad patologiami w zachowaniach konsumentów mają nie tylko istotne znaczenie teoriopoznawcze, ale także ważne walory aplikacyjne. Przy czym badania te są procesem niezwykle złożonym i trudnym. Wynika to z istoty samej kategorii, jaką jest patologia, która w przypadku teorii konsumpcji i zachowań konsumentów nie została jeszcze w pełni określona, oraz ze specyfiki zachowań patologicznych niejednokrotnie ukrywanych przez samych konsumentów. Mimo iż w badaniach patologii w zachowaniach konsumentów na świecie najczęściej stosowaną metodą badawczą jest metoda ankietowa, to ze względu na fakt, iż zachowania patologiczne dla konsumentów są obszarem wstydliwym lub wrażliwym, do których nie chcą się przyznać, należy wzbogacać narzędzia badawcze o techniki projekcyjne czy „zadania domowe”. Techniki te dają bowiem możliwości odkrywania tych emocji i skojarzeń, których konsumenci nie chcą lub nie potrafią sobie uświadomić}, type={artykuł}, title={Badania patologii w zachowaniach konsumentów na rynku}, keywords={patologie, zachowania konsumentów, metody badań, pathology, consumer behavior, research methods}, }