@misc{Kozielski_Robert_Pomiar_2016, author={Kozielski, Robert}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2016.460.08}, year={2016}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2016, Nr 460, s. 82-89}, language={pol}, abstract={Nowe koncepcje i trendy rynkowe, takie jak big data, marketing automation czy wzrost znaczenia komunikacji cyfrowej, mediów społecznościowych oraz wykorzystania nowoczesnych technologii sprawiają, że rośnie rola analityki marketingowej i pomiaru działań marketingowych. Pomiar ten rozumiany jest jako zdolność mierzenia działań i oceny ich efektów w celu podnoszenia skuteczności i efektywności prowadzonych aktywności rynkowych. Na bazie literatury przedmiotu artykuł podejmuje próbę wpisania się w dyskusję nad obszarami i procesem pomiaru marketingu. W oparciu o klasyczne hierarchiczne podejście do struktury organizacyjnej wskazano na poziomy i obszary pomiaru marketingu w wymiarze zarządu, strategicznych jednostek biznesowych oraz działań operacyjnych. Zdefiniowano także cztery kluczowe etapy procesu pomiaru – budowa mapy strategii, identyfikacja celów, kluczowych czynników sukcesu, KPI, systemów i wskaźników pomiaru oraz dashboardów marketingowych}, type={artykuł}, title={Pomiar działań marketingowych – proces i obszary}, keywords={pomiar marketingu, systemy pomiaru, marketing dashboard, wskaźniki marketingowe, measuring marketing, messurement systems, marketing ratios}, }